DIY·Inspiration·To do

DIY: I’m hooked! Apple Papple, Wayuu Mochila & Beaniessss

IMG_9205Niet dat ik er ooit tijd voor heb, maar ik heb wel degelijk een aantal dingen op mijn to do haaklijstje staan. Haaklijstje? Klinkt grijs, oud, suf & belegen Charissa… Nope guys, haken is al jaren hot. Tijdens mijn zwangerschapsverlof, voor de geboorte van baby 1, was ik een aardig kamerolifantje geworden. Met niks anders op mijn wishlist dan bevallen, bevallen en nog eens bevallen… Moeders herkennen dit. Zocht ik een hobby. Veel meer dan op de bankzitten kon ik toch niet echt. Ik was namelijk zo’n zwangere geworden die oooooooveral last van had. Vet irritant en helemaal ‘not my style’, maar goed zo was het nou eenmaal. Suffe klachtjes hier en daar zorgen ervoor dat mijn laptop mijn beste EN enige 😉 vriend werd. Hallo wereld op internet. Youtube. My second love. Wat ga ik eens bekijken? Leren breien stond al jaren op mijn lijstje. En dus zocht ik tutorials, breinaalden, wat leuke bolletjes wol en ik dacht dat ga ik eens even leren. Het basispatroon bleek inderdaad niet zo moeilijk en had ik vrij snel onder de knie, maar traag dat het ging. Poe he. En dan die blaren op mijn vingers. Op de een of andere manier ben ik niet zo handig met die lange sateprikkers (breinaalden of zijn het breipennen?). Dus na één sjaal heb ik de breinaalden in mijn haar gestoken als leuke Japanse geisha en ben ik verder gaan speuren naar een bevrediging voor mijn creatieve uitlaatklep (dat is niet helemaal goed Nederlands, maar je snapt ‘m). En reden 2: ik moest natuurlijk wel een goed excuus hebben waarom ik in godsnaam 25 bollen wol had gekocht tegenover the boyfriend :).

So what’s next? Haken? Why not? Hetzelfde riedeltje volgde, maar dan nu met haaktutorials, de aanschaf van een aantal haaknaalden en tsja die bollen wol had ik natuurlijk al. Een daverend succes mensen. Dit was super easy. Kan ik! Yes! Ik kon het project neerleggen wanneer ik maar wilde, hoefde geen ingewikkelde toeren uit te halen om de steken te maken, de haaknaald is nog niet eens de helft zo groot als een breipen (of is het nou naald, help!) en ja! It’s my piece of cake. Mijn eerste projectjes, een vet coole beanie en een sjaal voor mijn ongeboren dochter, waren binnen no time af! Daarna kwam het echte werk.

Ik zag op internet van die te leuke granny smith wiegdekens. Heel oubollig enerzijds, maar ook heel retro hip en natuurlijk in alle kleuren van de regenboog zelf te maken. Ik had hem lang niet af voordat ze geboren werd, maar ik vulde de rustige momenten met mijn haakwerkje en een grote kop thee. Langzaam maar zeker begon de deken-to-be ook daadwerkelijk het formaat van een deken aan te nemen. Ik werd zelfs zo’n pro dat ik ‘blind’ kon haken en dus gewoon series kon kijken ‘on the job’. Serious fun. De deken was af. Wauw! Hij is zo mooi geworden. Wat een uren werk zitten daarin. Alleen al daarom blijft hij nog steeds, 3 jaar later, in haar kamer hangen als eremedaille voor mezelf. Dit is hem:

IMG_6298

Maar dan nu. Augustus 2015. Door alle drukte met twee kids, een sociaal leven, een baan, een vriendlief en ik weet al niet meer waar ik me nog meer mee bezig hou, heb ik sindsdien niet meer gehaakt. Zonde en jammer, want ik vind het nog steeds super relaxed en leuk om te DIY’en. Laatste tijd zie ik ook heel veel gehaakte items die ik zo graag zou willen hebben of maken. Daarom maakte ik een lijstje (in willekeurige volgorde) van dingen die bovenaan staan. Ik ben heel benieuwd welke jij de leukste vind en ik dus prioriteit zou moeten geven? Ik bedoel, één projectje moet toch wel lukken in 2015? En laat me weten: haak je zelf ook? En wat maak je dan? Show me! Inspiratie is altijd goed!

Anyhow, mijn drie allerleukste haakprojectjes zoals beloofd.

Apple papple en Pirum Parum

Hoe super cute, lief, schattig, alles, zijn deze appels en peren. SUPER LIEF!! Ik wil ze! Als decoratie voor in een kinderkamer of gewoon stiekem in een hoekje in mijn eigen kamer. Voor een extra dosis cuteness :). Overigens kan bestellen ook 🙂 hier. En wil je hem zelf maken dan kan je hier ook het patroon vinden. Ik heb het patroon inmiddels, nu de tijd nog. Zucht.

IMG_9205

IMG_8226

Bron

Wayuu Mochila Bag

Deze tassen uit Colombia zijn helemaal hipperdepip al een aantal zomers lang. Hartstikke duur en prima zelf te fabriceren. Het zal wel even wat tijd in beslag nemen, want je moet je wel aan het patroon houden. Maar hoe gaaf is het als je met zo’n tas loopt die je zelf gemaakt hebt? Nog 200x cooler dan gewoon kopen 🙂

MINI-WAYUU-MOCHILA-BAGS

MissMochila4

20140703_115704-1200x550

BronBron

Beanies zoals poederbaas

En dan, save the best for last, deze te coole beanies. Mutsen zijn altijd goed. In alle mogelijke felle kleuren zodat je tijdens de wintersport bij elke outfit een nieuwe muts hebt. Haha! Love that! Kopen kan hier en hoe je het zelf moet maken vind je hier.

Schermafbeelding 2015-08-11 om 12.10.05

Schermafbeelding 2015-08-11 om 12.09.13

Schermafbeelding 2015-08-11 om 12.09.40

Bron

Drie super gave projecten toch? Misschien heb ik je door hierdoor wel geïnspireerd om ook te beginnen met haken, als je dat al niet deed. Als je al haakte, laat me weten welke projecten jij al gemaakt hebt, zodat mijn to-crocket-list allang nog maar langer wordt 🙂

images

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )